Reklama na hazardní hry cílící na děti

V ČR byly emitovány stírací losy zjevně cílící na děti. Na přední straně zobrazovaly zvířecí motivy a v názvech použily zdrobněliny – obrázek 2 -2. Dostupnost těchto losů je vysoká, jsou dostupné např. v trafikách či na pobočkách státního podniku Česká pošta.

obrázek 2-2: Příklady stíracích losů cílících na děti

Stírací losy

Zdroje: http://losy.sazka.cz/slonik-stesti-ab74/, http://home.tipsport.cz/stiraci-losy/, http://www.loteriefortuna.cz/stiraci-losy/ [2015-04-21]

Dalším příkladem marketingu cílícího na děti byla instalace přístrojů imitujících EHZ v dětském koutku nákupního centra Olympia v Brně. Dítě do automatů s obrázky na válcích vložilo peníze a mohlo vyhrát poukázku na sladkosti nebo hračku – obrázek 2 -2. V komerčním sdělení adresovaném rodičům provozovatel herny uvedl: „Videohry, stolní hokej a jiné zábavní hry o atraktivní ceny vám jistě umožní klidný nákup, zatímco o zábavu vašich dětí bude dobře postaráno.“ Po negativních ohlasech veřejnosti nákupní centrum herně vypovědělo smlouvu, i když herna problematické přístroje odstranila (Foltánková and Fajkusová, 2014).

obrázek 2-3: Hrací automaty pro děti v obchodním centru Olympia v Brně

Automaty 

Zdroj: Foltánková and Fajkusová (2014)

 


TOPlist