»
Kurz: Telefonická krizová intervence a internetové poradenství
Cílová skupina: budoucí pracovníci linek důvěry, krizových center a jiných pomáhajících institucí, které komunikují s klienty telefonicky, e-mailem, chatem a skypem. 1. modul.
Program:
- Současný stav pracovišť poskytujících telefonickou krizovou intervenci a internetové poradenství v ČR;
- Charakteristika, fáze a přístup ke krizi ;
- Typologie telefonických a elektronických kontaktů - e-maily, chat a skype;
- Seznámení s charakteristikami vývojových období ( dětství, dospělost, stáří... );
- Seznámení s problematikou domácího násilí, manželských a partnerských vztahů, závislostí, psychopatologie atd.;
- Specifika a možnosti práce s klientem telefonem a elektronicky ( e-mailem, chatem a skypem);
- Práce v týmu, kompetence pracovníka;
- Databáze psychosociální sítě, spolupráce s dalšími organizacemi;
- Etika telefonického a elektronického kontaktu s klientem;
- Interaktivní nácvik hovorů, e-mailů, chatu a skypu;
- Sebezkušenostní techniky;
- Supervize a intervize.