»
Vzdělávací cyklus: Trauma, možné reakce na trauma, důsledky v chování traumatizovaných, vzorce adaptačních mechanismů na trauma
Jedná se o čtyři vzdělávací bloky po sedmi hodinách (2.3.; 29.3.; 26.4.; 14.6. 2007). Téma: Trauma, možné reakce na trauma, důsledky v chování traumatizovaných, vzorce adaptačních mechanismů na trauma včetně psychospirituální krize nebo vzorců závislostního chování
- Akutní trauma, praktické způsoby zvládání traumatu.
- Vývojové trauma - důsledky traumatu v dětství. Vliv traumatizujících událostí na vyvíjející se ego-struktury v dětském věku.
Dále bude trauma zkoumáno jako jeden z aspektů psychospirituální krize. Např. jaké trauma v minulosti může vytvořit druh predispozice, který je podobný, ale současně odlišný od psychospirituální krize – diferenciální diagnóza etc.
Práce na tom, jaká je dynamika v ego systému člověka, kterému se stal traumatický zážitek, nebo v systému toho, u koho dochází k traumatickým zážitkům dlouhodobě. Co se stane dospělému a co se děje dítěti. Jaké jsou tělové a emoční prožitky?
Teorie traumatu bude prezentována z pohledu teorie Pesso-Boyden System Psychomotor, Biosyntézy a teorie Dr. Petera Levina.
Kurz navazuje na Kurz: Úvod do bio-psycho-socio-spirituálního modelu závislosti Úvod do bio-psycho-socio-spirituálního modelu závislosti (18.6).
Neznáme predisponovanou závislou osobnost. U někoho se tedy rozvíjí závislost na základě excesivního pití pro psychologické problémy, jinde převažují genetické, vrozené dispozice anebo sociokulturní vazby na alkohol a rituály spojené s požíváním alkoholu nebo jiných návykových látek. Nejčastěji jde o kombinaci řady faktorů – například určité fyziologické faktory, buď hereditární nebo získané, se kombinují s psychologickými nebo sociokulturními při vytvoření závislosti. Vznik závislosti má i svůj odraz ve specifických reakcích a změnách na úrovni neurobiologie člověka.
Semináře jsou určeny pro: terapeuty, lékaře, sociální pracovníky, poskytovatele služeb pro závislé a další odborníky z oblasti péče o duševní zdraví. Pro ty, kteří chtějí více vědět o práci, kterou dělají nebo chtějí dělat.