»
Kurz: Poradenské dovednosti
3. běh.
Cílová skupina: sociální pracovníci, sociální a speciální pedagogové a pracovníci z dalších pomáhajících profesí, pro které je poradenství a vedení poradenského procesu důležitou součástí jejich práce s klientem. Kurz je připraven tak, aby přinesl teoretické poznatky i praktické zkušenosti dobře aplikovatelné v poradenské praxi.
Témata: Co je poradenství, role poradce, typy klientů. Osobní referenční model – jak zasahuje do naší práce. Hranice v poradenství. Neutralita. Empatie. Přání, zakázka, cíle. Spokojenost jako klíčový koncept. Aktivizace klienta, způsoby posílení kompetencí, orientace na zdroje a řešení, rozšíření pole možností. Komunikační dovednosti a techniky - aktivní naslouchání, systemické otázky, komentáře (komplimenty, přerámování), zrcadlení, otázka na zázrak, metafory, humor, tvorba závěrečných intervencí.