»
Kurz: "Výcvik v internetovém poradenství I." - 13. běh
Pořádá: Modrá linka (Centrum a linka důvěry pro děti a mládež).
Kurz je určen všem, kteří s klienty pracují a komunikují prostřednictvím internetu (krizová centra, linky důvěry, poradny, …) a tem, kteří se o tuto službu zajímají: tedy mimo jiné také studentům a odborné veřejnosti všech pomáhajících profesí.
Výcvik je dvacetihodinový rozložený do tří dní intenzivního programu.
Výcvik v internetovém poradenství I. je součástí Vzdělávacího programu v internetovém poradenství (který v sobě zahrnuje kromě tohoto výcviku navazující kurz Výcvik v internetovém poradenství II. a možnost workshopů, odborných konzultací a supervizí). V roce 2006 připravujeme realizaci i těchto navazujících vzdělávacích bloků.
Výcvik v internetovém poradenství I. se věnuje obecným tématům internetového poradenství (definice, typologie, charakteristika služby, etika a etický kodex, zakázka, hranice a možnosti internetového poradenství, technika práce, postavení pracovníka i klienta v poradenském procesu, technické zabezpečení, pasivní poradenství), praktických tématech se věnuje internetovému poradenství ve formě e-mailové komunikace s klientem (v současnosti nejžádanější a nejrozšířenější forma internetového poradenství). Navazující kurz se věnuje mj. tématu chatu, audiochatu a z obecných témat etice, zakázce a obtížným a rizikovým situacím v internetovém poradenství.
Výcvik je akreditován Českou asociací pracovníků linek důvěry.