»
Vzdělávací kurz pro realizátory programů primární prevence užívání návykových látek a souvisejících sociálně nežádoucích jevů
Cílovou skupinu kurzu tvoří :
• profesionálové zabývající se realizací programů primární prevence zneužívání návykových látek a ostatních sociálně nežádoucích jevů,
• osoby , jež v rámci své profese plánují tyto programy realizovat,
• školní metodici primární prevence na ZŠ a SŠ,
• protidrogoví koordinátoři
Základním cílem kurzu je nabídnout jeho účastníkům jednak rozšíření dosavadních znalostí z oblasti primární prevence užívání návykových látek a dalších sociálně nežádoucích jevů, jednak vytvořit nástroje využitelné pro koordinaci a spolupráci při realizaci programů primární prevence mezi jednotlivými subjekty.
Cíle kurzu:
• prohloubit znalosti a dovednosti účastníků kurzu v oblasti primární prevence užívání návykových látek a dalších sociálně nežádoucích jevů
• seznámit účastníky kurzu s různými formami efektivní primární prevence zneužívání drog a jiných sociálně nežádoucích jevů
• seznámit účastníky kursu s problematikou zneužívání návykových látek a jiných sociálně nežádoucích jevů z hlediska jejich vzniku, rozvoje a řešení
• vyjasnit a definovat roli realizátora programů primární prevence
• do výuky zahrnout nácvik praktických dovedností pro řešení konkrétních problematických situací
• do výuky zahrnout témata orientovaná na získání a prohloubení praktických dovedností pro práci s dětmi
• rozvoj vzájemné spolupráce mezi subjekty realizujícími programy primární prevence ,pedagogy, institucemi,odborníky
• podporovat žádoucí postoje k dané problematice
• podporovat profesní růst
Datum konání: 17. – 19.3., 19. – 21.5., 23. – 25.6., 8. – 10.9., 27.-29.10., 24.-26.11. 2006.
Obsah 4. části: Legislativní aspekty v oblasti drogové problematiky. Řešení modelových problematických situací na školách. Role realizátora programů PP při řešení těchto situací.
Role realizátora programů primární prevence v procesu PP, kompetence, možnosti, limity, kooperativní dovednosti. Dynamika interakcí a vztahů ve třídě. Otázky a odpovědi.