Kurz telefonické krizové inrervence
Pořádá Společenství pro vzdělávání a surervizi s lektory D-o.s. Liberec a pracovníky linky důvěry RIAPS MCSSP Praha.
Cílová skupina: Pracovníci a studenti pomáhajících profesí, pro práci na krizovém telefonu.
Obsah: Teorie z oblastí nutných pro profesi pracovníka na krizovém telefonu – krize a krizová intervence, etika a principy práce s klientem v krizi, kompetence pracovníka, problematika dětí a adolescentů, partnerská a manželská problematika, rodinné vztahy, domácí násilí a CAN u dětí, sociálně právní problematika, orientace v psychosociální síti, sexualita a sexuologie, vývojová psychologie a psychopatologie, závislosti, traumata, stáří, nemoc a bezmoc, umírání a smrt, spiritualita a sekty, sebevraždy, domácí násilí, týrání a zneužívání.
Praktické dovednosti – techniky vedení hovoru, dodržování etiky v souladu s principy práce na LD, aktivní naslouchání s akcentem na empatii, práce s emocemi klientů a s emocemi svými, práce s obtížnými typy klientů, efektivní komunikace a vhodné otázky, zaměřenost na zakázku, orientace v problematice, doporučení praktických postupů na základě teoretických znalostí, práce s variantami a možnostmi, poskytování reálné nabídky služeb v systému následné péče.