»
Kurz: Telefonická krizová intervence (TKI)
Cílová skupina: pracovníci v sociálních službách a dalších pomáhajících profesích (sociální pracovníci, kurátoři, psychologové, lékaři, pedagogové, speciální pedagogové, duchovní).
Cílem kurzu je především připravit jeho účastníky na výkon práce pracovníka v sociálních službách, a to zejména těch, v jejichž rámci je poskytována telefonická krizová pomoc a odborné sociální poradenství. Kurz je zaměřen na vykonávání prací spojených s formami krizové pomoci a poradenství poskytovanými klientům prostřednictvím telefonu – práce na lince důvěry, na krizové lince.
Vybraná témata kurzu: technika hovoru a týmová práce na pracovišti telefonické krizové intervence; standardy práce s člověkem v krizi; standardy pracoviště telefonické krizové intervence; metody a techniky krizové intervence; základy komunikace a rozvoj komunikačních dovedností; etika výkonu práce krizového pracovníka; specifika TKI dětí a dospívajících; závislosti; sociálně-právní problematika; trauma a suicidium; problematika týraných a zneužívaných lidí.